Hoe kan je in hemelsnaam iets goed behouden, als je nauwelijks of helemaal geen aandacht besteedt aan het onderhoud. Voor ons is het devies altijd geweest: onderhoud is behoud. Maar bij de overheid heeft men al decennialang geen kaas gegeten van het onderhoud van alles wat haar vastgoed betreft en natuurlijk geldt dat ook voor al haar civiele werken.
Twee weken geleden heeft het Paramaribo Urban Rehabilitation Program (PURP), het Waterkant-project officieel overgedragen aan de overheid. Dat wil zeggen dat dit project officieel is overgedragen aan het ministerie van Transport, Toerisme en Cultuur en zijn afdeling Cultuur. De bedoeling is thans dat voor het beheer en het onderhoud van deze mooie plek, lanti en wel het ministerie van Openbare Werken, verantwoordelijk zal zijn. En ja hoor, na twee weken was het al duidelijk dat het allemaal op zijn lanti fasi zal geschieden. Nu reeds worden de grasperken niet tijdig meer gemaaid, het vuil slecht opgehaald, kapot gereden verkeersmeubilair wordt niet opgeruimd en vervangen, er heerst helemaal geen controle, de bewaking is helemaal zoek en bezoekers rijden met hun bromfietsen over de looppaden. Er heerst een stopverbod op de openbare weg langs de Waterkant, maar daar wordt gewoon langs het trottoir geparkeerd en de politie is nauwelijks te bekennen. Dus het is een ‘free for all’ en van een beheersraad Waterkant is helemaal geen sprake. En juist omdat er tot nu toe geen beheersraad is, komen er lieden met JBL boxen die voor ernstige geluidsoverlast zorgdragen en dan ook wel de gehele nacht. De chaos is compleet en het is daarom onbegrijpelijk dat een minister enige tijd geleden het had over het vestigen van een veiligheidszone, terwijl er thans sprake is van een totale chaos met naakte daklozen, waar helemaal niet bij wordt ingegrepen. We laten met een lening van de IDB, delen van de stad, waaronder historische monumenten opknappen en laten na de oplevering, de zaak weer over aan verval in de verschillende vormen. Eerlijkheidshalve moet wél worden vermeld, dat de overheid na enige vertraging, is begonnen met het maaien van de grasperken in het project. Wij vernemen dat lanti om de twee weken, een maaiploeg zal inzetten. Voor wat betreft het beheer van het park, is er nog steeds sprake van een ernstige tekortkoming.
The post BEHOUD ZONDER ONDERHOUD ..
- Derde helft WK 2026: Paraguay met 0-0 tegen Australië in wa…..
- Parmessar eist opheldering over Havenbeheer-contract met Me…..
- Honderden dode vissen drijven op Saramaccarivier; bewoners …..
- Milieubescherming niet uit het oog verliezen bij olie- en g…..
- Suriname dicht bij eerste verkoop van carbon credits..
- Regionaal machtsspel: Frans-Guyana’s gezicht en Surinames r…..
- Local Content Forum stelt discussie over local content open…..
- Derde helft WK 2026: Nederland verslaat Tunesië in laatste …..
- Derde helft WK 2026: Japan en Zweden spelen gelijk in spann…..
- WK 2026 Special – Oranje klaart de klus tegen Tunesië en cl…..
- Ramdin: OAS blijft onmisbaar voor democratie, veiligheid en…..
- Hugo Essed: ‘Voordracht Meye als ambassadeur Israël een wra…..
- Negen verdachten veroordeeld in SLM-drugszaak..
- Nieuwe loonreeks moet uitstroom verpleegkundigen tegengaan..
- Derde helft WK 2026: Ecuador boekt historische winst op Dui…..
- Derde helft WK 2026: Curaçao verlaat WK met opgeheven hoofd…..
- WK 2026 Special – Ivoorkust maakt einde aan sprookje Curaça…..
- Regering investeert SRD 635 miljoen in modernisering AZP..
- GranMorgu-project op koers met ruim USD 3 miljard investeri…..
- Jagesar: ‘Normaal dat Suriname eigen kaart gebruikt, protes…..
- GBB onderzoekt compensatie voor burgers na herziening grond…..