Hoe kan je in hemelsnaam iets goed behouden, als je nauwelijks of helemaal geen aandacht besteedt aan het onderhoud. Voor ons is het devies altijd geweest: onderhoud is behoud. Maar bij de overheid heeft men al decennialang geen kaas gegeten van het onderhoud van alles wat haar vastgoed betreft en natuurlijk geldt dat ook voor al haar civiele werken.
Twee weken geleden heeft het Paramaribo Urban Rehabilitation Program (PURP), het Waterkant-project officieel overgedragen aan de overheid. Dat wil zeggen dat dit project officieel is overgedragen aan het ministerie van Transport, Toerisme en Cultuur en zijn afdeling Cultuur. De bedoeling is thans dat voor het beheer en het onderhoud van deze mooie plek, lanti en wel het ministerie van Openbare Werken, verantwoordelijk zal zijn. En ja hoor, na twee weken was het al duidelijk dat het allemaal op zijn lanti fasi zal geschieden. Nu reeds worden de grasperken niet tijdig meer gemaaid, het vuil slecht opgehaald, kapot gereden verkeersmeubilair wordt niet opgeruimd en vervangen, er heerst helemaal geen controle, de bewaking is helemaal zoek en bezoekers rijden met hun bromfietsen over de looppaden. Er heerst een stopverbod op de openbare weg langs de Waterkant, maar daar wordt gewoon langs het trottoir geparkeerd en de politie is nauwelijks te bekennen. Dus het is een ‘free for all’ en van een beheersraad Waterkant is helemaal geen sprake. En juist omdat er tot nu toe geen beheersraad is, komen er lieden met JBL boxen die voor ernstige geluidsoverlast zorgdragen en dan ook wel de gehele nacht. De chaos is compleet en het is daarom onbegrijpelijk dat een minister enige tijd geleden het had over het vestigen van een veiligheidszone, terwijl er thans sprake is van een totale chaos met naakte daklozen, waar helemaal niet bij wordt ingegrepen. We laten met een lening van de IDB, delen van de stad, waaronder historische monumenten opknappen en laten na de oplevering, de zaak weer over aan verval in de verschillende vormen. Eerlijkheidshalve moet wél worden vermeld, dat de overheid na enige vertraging, is begonnen met het maaien van de grasperken in het project. Wij vernemen dat lanti om de twee weken, een maaiploeg zal inzetten. Voor wat betreft het beheer van het park, is er nog steeds sprake van een ernstige tekortkoming.
The post BEHOUD ZONDER ONDERHOUD ..
- Traditioneel gezag wil niet ondergeschikt zijn aan politie..
- Notities uit de behandelkamer: De regen kwam onverwacht..
- Misiekaba vraagt SRD 3,2 miljard extra voor hervorming gezo…..
- Suriname en Jamaica zetten in op verder versterken relatie..
- VSB: ‘Beperkte belastinginning zorgt voor verlies aan staat…..
- Ministerie dat economie moet aanjagen krijgt slechts 0,4% v…..
- Baitali legt zich neer bij uitvoering Van ’t Hogerhuy…..
- Onderzeese activiteiten van start voor de Surinaamse kust..
- OMENI YARI KBA..
- Soeroredjo: lopende grondconversieaanvragen worden opnieuw …..
- Wisselvallig weer na in de ochtend regenbuien..
- China neemt Amerikaanse kroon over voor snelste supercomput…..
- Qatarese middenvelder Assim Madibo 5 duels geschorst na zwa…..
- Bosnië en Herzegovina houdt WK droom levend..
- Canada ondanks nederlaag naar achtste finales..
- Vinícius schiet Brazilië naar knock-outfase..
- Column: Selectieve rechtvaardigheid van de VAR..
- Pokie: bijna 2.000 klachten onderzocht, bestanden worden op…..
- Derde helft Wk 2026: Mexico wint overtuigend van Tsjechië e…..
- Derde helft WK 2026: Zuid-Afrika wint historisch duel van Z…..
- Misiekaba wil verpleegkundigen historisch beter belonen; ni…..