Hoe kan je in hemelsnaam iets goed behouden, als je nauwelijks of helemaal geen aandacht besteedt aan het onderhoud. Voor ons is het devies altijd geweest: onderhoud is behoud. Maar bij de overheid heeft men al decennialang geen kaas gegeten van het onderhoud van alles wat haar vastgoed betreft en natuurlijk geldt dat ook voor al haar civiele werken.
Twee weken geleden heeft het Paramaribo Urban Rehabilitation Program (PURP), het Waterkant-project officieel overgedragen aan de overheid. Dat wil zeggen dat dit project officieel is overgedragen aan het ministerie van Transport, Toerisme en Cultuur en zijn afdeling Cultuur. De bedoeling is thans dat voor het beheer en het onderhoud van deze mooie plek, lanti en wel het ministerie van Openbare Werken, verantwoordelijk zal zijn. En ja hoor, na twee weken was het al duidelijk dat het allemaal op zijn lanti fasi zal geschieden. Nu reeds worden de grasperken niet tijdig meer gemaaid, het vuil slecht opgehaald, kapot gereden verkeersmeubilair wordt niet opgeruimd en vervangen, er heerst helemaal geen controle, de bewaking is helemaal zoek en bezoekers rijden met hun bromfietsen over de looppaden. Er heerst een stopverbod op de openbare weg langs de Waterkant, maar daar wordt gewoon langs het trottoir geparkeerd en de politie is nauwelijks te bekennen. Dus het is een ‘free for all’ en van een beheersraad Waterkant is helemaal geen sprake. En juist omdat er tot nu toe geen beheersraad is, komen er lieden met JBL boxen die voor ernstige geluidsoverlast zorgdragen en dan ook wel de gehele nacht. De chaos is compleet en het is daarom onbegrijpelijk dat een minister enige tijd geleden het had over het vestigen van een veiligheidszone, terwijl er thans sprake is van een totale chaos met naakte daklozen, waar helemaal niet bij wordt ingegrepen. We laten met een lening van de IDB, delen van de stad, waaronder historische monumenten opknappen en laten na de oplevering, de zaak weer over aan verval in de verschillende vormen. Eerlijkheidshalve moet wél worden vermeld, dat de overheid na enige vertraging, is begonnen met het maaien van de grasperken in het project. Wij vernemen dat lanti om de twee weken, een maaiploeg zal inzetten. Voor wat betreft het beheer van het park, is er nog steeds sprake van een ernstige tekortkoming.
The post BEHOUD ZONDER ONDERHOUD ..
- GRONDCONVERSIES GEEN REDEN TOT PANIEK..
- Derde helft WK 2026: Engeland rekent af met Panama en wint …..
- Derde helft WK 2026: Kroatië kaatst Ghana terug en pakt twe…..
- Currie wil AI-bewustwording op scholen na deepfakezaak..
- WK 2026 Special – België en Spanje door, Frankrijk overtuig…..
- Onzin-discussies! De stropdas als koloniale killer van de h…..
- Wanhoop en woede nemen toe: dodental aardbevingen Venezuela…..
- De geschiedschrijver en de propagandist..
- Currie: ‘Containers worden ingericht als klaslokalen’..
- Petronas op weg naar FID na nieuwe gasvondst in Blok 52..
- AdeKUS-studenten winnen Halliburton Hackathon; toegang tot …..
- Het regent ‘cadeaus’ bij de Algemene Middelbare School..
- Overheid maakt ruim SRD 635 miljoen vrij voor modernisering…..
- Derde helft WK 2026: Zes cruciale wedstrijden, verrassingen…..
- Diepe zucht..
- DSB ziet sterke groei in digitaal bankieren..
- Assembleeleden dringen aan op transparantie en beter bestuu…..
- Karuwiri faya voorkomen..
- Afonsoewa pleit voor grondige opschoning van staatsbegrotin…..
- WIE BETAALT DE ZOVEELSTE SCHADE..
- Jagesar waarschuwt voor tekort aan arbeidskrachten richting…..