Hoe kan je in hemelsnaam iets goed behouden, als je nauwelijks of helemaal geen aandacht besteedt aan het onderhoud. Voor ons is het devies altijd geweest: onderhoud is behoud. Maar bij de overheid heeft men al decennialang geen kaas gegeten van het onderhoud van alles wat haar vastgoed betreft en natuurlijk geldt dat ook voor al haar civiele werken.
Twee weken geleden heeft het Paramaribo Urban Rehabilitation Program (PURP), het Waterkant-project officieel overgedragen aan de overheid. Dat wil zeggen dat dit project officieel is overgedragen aan het ministerie van Transport, Toerisme en Cultuur en zijn afdeling Cultuur. De bedoeling is thans dat voor het beheer en het onderhoud van deze mooie plek, lanti en wel het ministerie van Openbare Werken, verantwoordelijk zal zijn. En ja hoor, na twee weken was het al duidelijk dat het allemaal op zijn lanti fasi zal geschieden. Nu reeds worden de grasperken niet tijdig meer gemaaid, het vuil slecht opgehaald, kapot gereden verkeersmeubilair wordt niet opgeruimd en vervangen, er heerst helemaal geen controle, de bewaking is helemaal zoek en bezoekers rijden met hun bromfietsen over de looppaden. Er heerst een stopverbod op de openbare weg langs de Waterkant, maar daar wordt gewoon langs het trottoir geparkeerd en de politie is nauwelijks te bekennen. Dus het is een ‘free for all’ en van een beheersraad Waterkant is helemaal geen sprake. En juist omdat er tot nu toe geen beheersraad is, komen er lieden met JBL boxen die voor ernstige geluidsoverlast zorgdragen en dan ook wel de gehele nacht. De chaos is compleet en het is daarom onbegrijpelijk dat een minister enige tijd geleden het had over het vestigen van een veiligheidszone, terwijl er thans sprake is van een totale chaos met naakte daklozen, waar helemaal niet bij wordt ingegrepen. We laten met een lening van de IDB, delen van de stad, waaronder historische monumenten opknappen en laten na de oplevering, de zaak weer over aan verval in de verschillende vormen. Eerlijkheidshalve moet wél worden vermeld, dat de overheid na enige vertraging, is begonnen met het maaien van de grasperken in het project. Wij vernemen dat lanti om de twee weken, een maaiploeg zal inzetten. Voor wat betreft het beheer van het park, is er nog steeds sprake van een ernstige tekortkoming.
The post BEHOUD ZONDER ONDERHOUD ..
- Inbraak in woning Santodorp: SRD 160.000 en sieraden buitge…..
- Mathoera: Begroting is versnipperd en daardoor moeilijk con…..
- De ideale basisschool..
- Platform moet langetermijnvisie voor Suriname tot 2050 uitw…..
- Massale vissterfte zorgt voor onrust onder bewoners Boven-S…..
- Pawiroredjo zet vraagtekens bij omvang personeel kabinet vp…..
- DSB behaalt internationaal erkende certificering voor infor…..
- Rusland: ‘Suriname wijzigt standpunt over ‘Tigri’ nie…..
- Warm en drukkend weer; Saharastof zorgt voor heiige lucht..
- Regering investeert SRD 635 miljoen in versterking gezondhe…..
- Derde helft WK 2026: VAR dooft Iraans feest: Egypte en Iran…..
- Venezolanen zoeken zelf naar vermisten terwijl dodental sne…..
- Parmessar waarschuwt voor miljoenenclaim Havenbeheer-projec…..
- Drie scholieren blijven vast in AI deepfakezaak..
- Hakimi vecht procesbesluit aan in Franse zedenzaak..
- Gajadien: “Nieuwe schuldenregeling kost staat in 2028 ruim …..
- Regina Norma Mohkum (78) Amsterdam 18-6-2026..
- Derde helft WK 2026: België walst over Nieuw-Zeeland en win…..
- Column: Crycensio’s keuze..
- SEOGS groeit verder: meer ruimte voor Local Content en Yout…..
- Minister Currie: ‘De voorbereiding op 2028 begint in het on…..