De Verenigde Staten hebben zich vrijdag geplaatst voor de knock-outfase van het WK 2026 na een overtuigende 2-0 overwinning op Australië. Een eigen doelpunt van Cameron Burgess in de elfde minuut, na voorbereidend werk van Folarin Balogun, zette de Amerikanen op voorsprong. Alex Freeman verdubbelde de marge vlak voor rust.
Opvallend was dat de ploeg van bondscoach Mauricio Pochettino won zonder sterspeler Christian Pulisic, die ontbrak vanwege een kuitblessure. Met de zege boekte de Verenigde Staten voor het eerst sinds 1930 twee opeenvolgende WK-overwinningen. Australië blijft ondanks de nederlaag in de race voor plaatsing en kan zich met een zege op Paraguay alsnog verzekeren van een plek in de volgende ronde.
- IS HET LEVEN NOG BETAALBAAR?..
- GEEN ECHTE VERANDERING TE MERKEN..
- Derde helft WK 2026: Van ‘groep des doods’ tot …..
- Woning afgebrand te Geyersvlijt..
- Twee gouddelvers gewond na zandafkalving in Matawaigebied..
- Twee gouddelvers bedolven onder zand bij goudwinning in Mat…..
- Man aangehouden na bedreiging en poging tot aanrijding van …..
- TIP heeft in samenwerking met CIU en de Drone unit twee ver…..
- Dienstwapen politieambtenaar bij conclict over aanrijding d…..
- Sociale bescherming is een kinderrechtenkwestie..
- Ons wonderbaarlijk brein (19)..
- WATEROVERLAST VOORAL EEN BESTUURSVRAAGSTUK..
- SVB verdedigt keuze voor verkoop WK-kaarten via externe par…..
- Documentaire ‘Omarm je roots’ geeft nieuwe boost aan klassi…..
- Twee gouddelvers tijdens goudwinningsactiviteiten onder het…..
- HET GAT IS NIET TE DICHTEN..
- KRITISCHE JOURNALISTIEK IS GEEN AANVAL..
- Begroting DNA stijgt met 53%; SRD 125 miljoen extra voor ni…..
- Robot..
- Woning afgebrand in het ressort geyersvlijt..
- Woning Robijnstraat in vlammen opgegaan: bedlegerige man na…..