Minister Raymond Landveld van Transport, Communicatie en Toerisme, heeft gesteld dat hij een brief heeft ontvangen van de Raad van Commisarissen bij de Telecommunicatie Autoriteit Suriname (TAS), over de zaken betreffende TAS echter benadrukte minister Landveld dat hij niet in de pers met Raad van Commissarissen zal communiceren. Dit zei hij vóór de aanvang van de wekelijkse Raad van Ministers vergadering. Hij stelde dat de nieuwe RvC’s een inventarisatie moeten maken en dat de raad inmiddels hiermee bezig is. Over de jaarverslagen bij de TAS zei Landveld, dat hij aan het ministerie van TCT heeft gevraagd dat 13 parastatale bedrijven dit jaar een algemene vergadering van aandeelhouders zullen houden.
Landveld maakte duidelijke tegenover journalisten dat de RvC bij de parastatale bedrijven zijn geplaatst voor het houden van toezicht op de dagelijkse leiding van het bedrijf. Hij zei dat een raad wel genoeg ruimte krijgt om zijn werk naar behoren te doen. “De update van de app nationale digitalisering vervoersbeleid, houdt in dat we ready steady, stand-by zijn in de RvM, om ons staatsbesluit dat houders van bussen en boten zal verplichten om het GPS-systeem aan te brengen inhoud te brengen”, aldus Landveld. Hij zei dat de Raad van Ministers zich nog moet uitspreken over het desbetreffende staatsbesluit. Ook zei Landveld dat hij van plan was een bedrijf te gunnen en hierbij herinnerde hij aan de woorden van een oude ambtenaar die zei: “De bureaucratie neemt tijd, maar ze zorgt wel ervoor dat we uit de gevangenis blijven”, aldus Landveld.
NDP- parlementariër tevens voorzitter van de Vereniging Bus- en Bouthouders Ann Sadi, uitte zich geïrriteerd in het parlement over de onhoudbare situatie die zich voordoet bij de boothouders. Landveld reageerde hierop, en stelde op de persconferentie, dat hij dinsdag een onderhoud had met de vereniging. Hij zei dat het niet alleen aan het ministerie van Transport, Communicatie en Toerisme ligt hierover een besluit te nemen. Volgens Landveld vroeg hij in dat gesprek met de vereniging van bouthouders ook naar andere alternatieven te zoeken, dan alleen de tariefcompensatie. De bewindsman wenst graag, dat de rust in de economie wordt behouden. Hij wenste niet dat door uitgaven belastende maatregelen voor de samenleving ontstaan. “Als het gaat om tariefaanpassing, dan vrezen we dat de consument daardoor belast zal worden waaronder ook ambtenaren”, aldus Landveld. Volgens de minister werd de vraag voor tariefaanpassing op tafel gelegd, waarbij het ministerie van TCT voorstelde, dat de vereniging ook naar andere alternatieven zoekt, opdat de samenleving niet tegelijk wordt belast met tariefaanpassingen.
The post Houders bussen en boten krijgen voortaan GPS-systeem ..
- Geestelijke gezondheidszorg..
- ‘Phone Ring’ nieuwe single van Zorgoe..
- Ramona Guptar neemt afscheid van ABC TV..
- Krachtige aardbeving treft Filipijnen, minstens 15 doden en…..
- Hof van Justitie ontbeert in begroting ruim SRD 300 miljoen..
- Kluis met groot geldbedrag gestolen bij inbraak in cambio..
- Quota Men Cook Out levert bijna US$ 150.000 op voor maatsch…..
- Opnieuw Amerikaanse steun voor behoud Jodensavanne..
- ZWAKKE UITVOERING NRA 2.0..
- Lino dropt track ‘A Wan’ en zet koers naar internationaal s…..
- SVJ-voorzitter Ramcharan: ‘Journalistiek moet terug naar ha…..
- Bijna 90% begroting Openbaar Ministerie gaat op aan persone…..
- Suriname vertegenwoordigd op groeiend diplomatiek voetbalto…..
- Warm en benauwd weer met kans op zware regen- en onweersbui…..
- Iran vuurt raketten af op Israël na aanval op Beiroet..
- ALS ER NIETS VERANDERT..
- Twee gouddelvers bedolven onder afgekalfd zand in Matawaige…..
- Politie New York onderzoekt waarom mensen ’s nachts uit rio…..
- Papegaai ontmaskerd als autodief..
- Suhail kroont zich tot beste scholierenzanger van 2026..
- Man belt politie omdat zijn kat hem negeert..