Minister Raymond Landveld van Transport, Communicatie en Toerisme, heeft gesteld dat hij een brief heeft ontvangen van de Raad van Commisarissen bij de Telecommunicatie Autoriteit Suriname (TAS), over de zaken betreffende TAS echter benadrukte minister Landveld dat hij niet in de pers met Raad van Commissarissen zal communiceren. Dit zei hij vóór de aanvang van de wekelijkse Raad van Ministers vergadering. Hij stelde dat de nieuwe RvC’s een inventarisatie moeten maken en dat de raad inmiddels hiermee bezig is. Over de jaarverslagen bij de TAS zei Landveld, dat hij aan het ministerie van TCT heeft gevraagd dat 13 parastatale bedrijven dit jaar een algemene vergadering van aandeelhouders zullen houden.
Landveld maakte duidelijke tegenover journalisten dat de RvC bij de parastatale bedrijven zijn geplaatst voor het houden van toezicht op de dagelijkse leiding van het bedrijf. Hij zei dat een raad wel genoeg ruimte krijgt om zijn werk naar behoren te doen. “De update van de app nationale digitalisering vervoersbeleid, houdt in dat we ready steady, stand-by zijn in de RvM, om ons staatsbesluit dat houders van bussen en boten zal verplichten om het GPS-systeem aan te brengen inhoud te brengen”, aldus Landveld. Hij zei dat de Raad van Ministers zich nog moet uitspreken over het desbetreffende staatsbesluit. Ook zei Landveld dat hij van plan was een bedrijf te gunnen en hierbij herinnerde hij aan de woorden van een oude ambtenaar die zei: “De bureaucratie neemt tijd, maar ze zorgt wel ervoor dat we uit de gevangenis blijven”, aldus Landveld.
NDP- parlementariër tevens voorzitter van de Vereniging Bus- en Bouthouders Ann Sadi, uitte zich geïrriteerd in het parlement over de onhoudbare situatie die zich voordoet bij de boothouders. Landveld reageerde hierop, en stelde op de persconferentie, dat hij dinsdag een onderhoud had met de vereniging. Hij zei dat het niet alleen aan het ministerie van Transport, Communicatie en Toerisme ligt hierover een besluit te nemen. Volgens Landveld vroeg hij in dat gesprek met de vereniging van bouthouders ook naar andere alternatieven te zoeken, dan alleen de tariefcompensatie. De bewindsman wenst graag, dat de rust in de economie wordt behouden. Hij wenste niet dat door uitgaven belastende maatregelen voor de samenleving ontstaan. “Als het gaat om tariefaanpassing, dan vrezen we dat de consument daardoor belast zal worden waaronder ook ambtenaren”, aldus Landveld. Volgens de minister werd de vraag voor tariefaanpassing op tafel gelegd, waarbij het ministerie van TCT voorstelde, dat de vereniging ook naar andere alternatieven zoekt, opdat de samenleving niet tegelijk wordt belast met tariefaanpassingen.
The post Houders bussen en boten krijgen voortaan GPS-systeem ..
- Jessurun: ‘Ontslag bij OAS onder druk ingediend’..
- Drugs Verbranding door Narcoticabrigade te Kraka..
- Een waardig laatste afscheid laat zich niet haasten..
- Voormalig assistent-bondscoach Gödeken blikt terug: ‘Mislop…..
- Jarbandhan eist duidelijkheid over mogelijke terugdraaiing …..
- Coalitie en oppositie eisen oplossing voor Van ’t Hogerhuys…..
- Regenval vertraagt werkzaamheden Van ’t Hogerhuysstraat..
- RBTM houdt verdachte aan met speelgoed vuurwapen..
- OAS-topman Ramdin betreurt vertrek van kabinetschef Jessuru…..
- Bekmy Marlon Orlando..
- President en deskundigen vragen aandacht voor verborgen gew…..
- Budget kabinet van de president fors omhoog..
- Carol Ernesta Bradley – Rahman..
- Twee gouddelvers bedolven onder zand; slachtoffers opgenome…..
- PAHO: Lage belastingen remmen strijd tegen suiker en alcoh…..
- De kwik truc..
- Acute bedreiging van veilige obstetrische zorg..
- Stap naar toekomst..
- Taus: ‘Hoefdraad kunnen we met gesloten ogen naar de rechte…..
- Suriname lost leningen bij Paris Club vervroegd af..
- Franse ambassadeur deelt ervaringen over aanpak vroege scho…..