Hoe kan je in hemelsnaam iets goed behouden, als je nauwelijks of helemaal geen aandacht besteedt aan het onderhoud. Voor ons is het devies altijd geweest: onderhoud is behoud. Maar bij de overheid heeft men al decennialang geen kaas gegeten van het onderhoud van alles wat haar vastgoed betreft en natuurlijk geldt dat ook voor al haar civiele werken.
Twee weken geleden heeft het Paramaribo Urban Rehabilitation Program (PURP), het Waterkant-project officieel overgedragen aan de overheid. Dat wil zeggen dat dit project officieel is overgedragen aan het ministerie van Transport, Toerisme en Cultuur en zijn afdeling Cultuur. De bedoeling is thans dat voor het beheer en het onderhoud van deze mooie plek, lanti en wel het ministerie van Openbare Werken, verantwoordelijk zal zijn. En ja hoor, na twee weken was het al duidelijk dat het allemaal op zijn lanti fasi zal geschieden. Nu reeds worden de grasperken niet tijdig meer gemaaid, het vuil slecht opgehaald, kapot gereden verkeersmeubilair wordt niet opgeruimd en vervangen, er heerst helemaal geen controle, de bewaking is helemaal zoek en bezoekers rijden met hun bromfietsen over de looppaden. Er heerst een stopverbod op de openbare weg langs de Waterkant, maar daar wordt gewoon langs het trottoir geparkeerd en de politie is nauwelijks te bekennen. Dus het is een ‘free for all’ en van een beheersraad Waterkant is helemaal geen sprake. En juist omdat er tot nu toe geen beheersraad is, komen er lieden met JBL boxen die voor ernstige geluidsoverlast zorgdragen en dan ook wel de gehele nacht. De chaos is compleet en het is daarom onbegrijpelijk dat een minister enige tijd geleden het had over het vestigen van een veiligheidszone, terwijl er thans sprake is van een totale chaos met naakte daklozen, waar helemaal niet bij wordt ingegrepen. We laten met een lening van de IDB, delen van de stad, waaronder historische monumenten opknappen en laten na de oplevering, de zaak weer over aan verval in de verschillende vormen. Eerlijkheidshalve moet wél worden vermeld, dat de overheid na enige vertraging, is begonnen met het maaien van de grasperken in het project. Wij vernemen dat lanti om de twee weken, een maaiploeg zal inzetten. Voor wat betreft het beheer van het park, is er nog steeds sprake van een ernstige tekortkoming.
The post BEHOUD ZONDER ONDERHOUD ..
- Ook in Suriname staan jong en oud vandaag op hun matje..
- WK 2026 Special – Algerije eist rode kaart voor Messi na re…..
- ABOP spreekt waardering uit voor vaders..
- EEN REGERING DIE VOORAL VERWACHTINGEN VERKOOPT..
- Twee gezochte Brazilianen na internationale samenwerking ui…..
- Derde helft WK 2026: Dag 11 – Spanje en Iran in actie..
- Regering en partners starten traject voor Nationale Energie…..
- Twee verdachten van georganiseerde misdaad opgepakt en uitg…..
- Vaderdag 2026..
- WK 2026 Special – Japan overklast Tunesië in historisch 1.0…..
- Van Dijk-Silos lanceert stichting voor leiderschap en natio…..
- Zonnige zondag met kans op een lokale bui en aanhoudende hi…..
- Derde helft WK 2026: Japan walst over Tunesië en zet grote …..
- Pest gevonden bij 5000 jaar oud skelet..
- Curaçao verrast vriend en vijand..
- Huis van 21 miljoen dollar trekt aandacht..
- Drake werkt samen met Skillibeng en Diplo aan nieuw muzikaa…..
- Bolivia roept noodtoestand uit te midden van blokkades..
- Derde helft WK 2026: Achter de schermen van het WK..
- Minister Abiamofo: Local content bij Zijin groeit, aandeel …..
- Moengofestival maakt doorstart..