Het heeft er alles van dat het smijten van vuil, epidemische vormen heeft aangenomen. Vooral langs de weg en in de begroeide bermen, wordt met vuil gesmeten. Voetgangers smijten lege cups, petflessen, blikjes van aluminium en wat dies meer zij, neer. Ook uit voertuigen wordt rommel langs de weg neergekwakt. Men speelt het zelfs klaar, plastic zakken met huisvuil op leegstaande en door onkruid en hoog wied overwoekerde percelen, te dumpen. En zo bevuilen wij aanhoudend onze eigen omgeving en zelfs het hele land.
Zelfs de bezoekers van het binnenland vinden langs bospaden rommel, die daar achtergelaten is. De bovenstaande afgedrukte foto toont een smerig tafereel in hartje stad, en wel aan de Waterkant bij de oude veersteiger van de Scheepvaart Maatschappij Suriname, SMS. En we babbelen maar over de bevordering van het toerisme, en zijn zelfs niet eens in staat, onze hoofdstad schoon te houden. Er dient zeker iets te veranderen aan onze opvoeding, willen we dit toch zo mooie land aantrekkelijk maken voor vooral de buitenlandse bezoeker. Dat het anders kan, is duidelijk op de Nederlandse Antillen. Daar hebben ze wel begrepen dat niemand komt, als het een smerige bende betreft.
The post Watrasey vuilsmeterij ..