De Verenigde Staten hebben zich vrijdag geplaatst voor de knock-outfase van het WK 2026 na een overtuigende 2-0 overwinning op Australië. Een eigen doelpunt van Cameron Burgess in de elfde minuut, na voorbereidend werk van Folarin Balogun, zette de Amerikanen op voorsprong. Alex Freeman verdubbelde de marge vlak voor rust.
Opvallend was dat de ploeg van bondscoach Mauricio Pochettino won zonder sterspeler Christian Pulisic, die ontbrak vanwege een kuitblessure. Met de zege boekte de Verenigde Staten voor het eerst sinds 1930 twee opeenvolgende WK-overwinningen. Australië blijft ondanks de nederlaag in de race voor plaatsing en kan zich met een zege op Paraguay alsnog verzekeren van een plek in de volgende ronde.
- Budget kabinet van de president fors omhoog..
- Carol Ernesta Bradley – Rahman..
- Twee gouddelvers bedolven onder zand; slachtoffers opgenome…..
- PAHO: Lage belastingen remmen strijd tegen suiker en alcoh…..
- De kwik truc..
- Acute bedreiging van veilige obstetrische zorg..
- Stap naar toekomst..
- Franse ambassadeur deelt ervaringen over aanpak vroege scho…..
- Taus: ‘Hoefdraad kunnen we met gesloten ogen naar de rechte…..
- Suriname lost leningen bij Paris Club vervroegd af..
- WK 2026 begint onder politieke druk en protesten..
- KPS gaat voor modernisering, nieuwbouw en hardere aanpak cr…..
- Artikel 140 Grondwet en de psychologie van verantwoordelijk…..
- Nieuwe lifeguard brigade Tukunari Suriname zet in op minder…..
- Simons: ‘Iedereen zou toegang moeten hebben tot een bankrek…..
- Finse professor op tweede dag Onderwijscongres: ‘Het is bel…..
- Onderwijsvernieuwing vraagt meer dan nieuwe plannen alleen..
- Verantwoordelijke MZ-gezondheidscentrum Djoemoe beschoten..
- Warm en benauwd weer; later kans op enkele regenbuien..
- C-47 plaatst handelingen uitzendbureaus en bedrijven onder …..
- Filipijnen: Race tegen de klok om overlevenden te vinden na…..