De Verenigde Staten hebben zich vrijdag geplaatst voor de knock-outfase van het WK 2026 na een overtuigende 2-0 overwinning op Australië. Een eigen doelpunt van Cameron Burgess in de elfde minuut, na voorbereidend werk van Folarin Balogun, zette de Amerikanen op voorsprong. Alex Freeman verdubbelde de marge vlak voor rust.
Opvallend was dat de ploeg van bondscoach Mauricio Pochettino won zonder sterspeler Christian Pulisic, die ontbrak vanwege een kuitblessure. Met de zege boekte de Verenigde Staten voor het eerst sinds 1930 twee opeenvolgende WK-overwinningen. Australië blijft ondanks de nederlaag in de race voor plaatsing en kan zich met een zege op Paraguay alsnog verzekeren van een plek in de volgende ronde.
- Modernisering rechterlijke macht: Wet WIPA, de rechtsstaat …..
- I Am Aisha slaat nieuwe fase in met single ‘What is loveâ…..
- Minister Wijnerman: Schuldsanering versterkt financiële pos…..
- G7-leiders zonder China zou een vergissing kunnen zijn..
- Boot met zeven opvarenden omgeslagen op het Brokopondostuwm…..
- ‘Samenwerking onderwijs en bedrijfsleven moet jongeren help…..
- Roué Verveer niet aanwezig bij geboorte van zijn kinderen..
- Wisselvallig weer houdt aan: afwisseling van opklaringen en…..
- Bronto Somohardjo: Ik blijf mijn grondwettelijke taken uitv…..
- Nieuwe pistolen bepalen de trends..
- Octopus vast in slokdarm..
- Comedian onder vuur na omstreden grap..
- TAG Heuer introduceert complexe Carrera..
- Irène Cornelia Schattevo (88) ROTTERDAM 7-6-2026..
- Column: Een fragiel begin in een wereld vol onzekerheid..
- Derde helft WK-2026: Zweden te sterk voor Tunesië en wint m…..
- DNA begint aan intensieve begrotingsmarathon; focus op prio…..
- Eerste strafeisen in moordzaak Sherwin Peterhof..
- WK 2026 Special – DE DEELNEMERS (3)..
- Column: Borrelpraat no. 928..
- Derde helft WK 2026: Ivoorkust verrast en wint laat van Ecu…..