VHP-fractieleider Asiskumar Gajadien stelde tijdens de begrotingsbehandeling in de Assemblee deze week, dat de royalty’s van Blok 58 nooit waren verpand en bekritiseerde de nieuwe schuldenregeling van de regering.
Volgens hem levert de staat bij een olieprijs van USD 60 per vat ongeveer USD 800 miljoen aan inkomsten op in 2028, waarvan circa USD 300 miljoen royalty’s zijn.
Onder de eerdere Value Recovery Instrument regeling zou slechts USD 60 miljoen naar schuldaflossing gaan, waardoor ongeveer USD 240 miljoen voor de staatskas overbleef.
In de nieuwe regeling moet echter USD 674 miljoen aan aflossing en rente worden betaald, waardoor slechts USD 126 miljoen resteert. Gajadien noemde de voorstelling van een besparing van USD 800 miljoen misleidend en vroeg wie bovendien USD 30 miljoen aan administratiekosten heeft ontvangen.
- Colombia naar knock-outfase WK na zwaarbevochten zege op ta…..
- Guyana benoemt geen voorzitter grenscommissie..
- Simons roept jongeren op zich voor te bereiden..
- DSB noteert recordwinst..
- Guyana protesteert tegen Surinaamse kaart..
- Cornelly harriete Malonie (86) Paramaribo 18-6-2026..
- OAS roept op tot herstel van democratie in Cuba, Nicaragua …..
- Nasleep drugszaak: al tien politieagenten in verzekering ge…..
- Derde helft WK 2026: Colombia breekt Congolees verzet en ze…..
- Inflatie stijgt naar 11,4 procent; prijzen in mei met 1,3 p…..
- Tsang verwacht na vonnis snelle hervatting IDB-project van …..
- SEOGS groeit uit tot breed zakelijk platform rond energieon…..
- BESCHOUWING — Huizenproject lijkt een broodje aap-verhaal..
- Petronas boort opnieuw raak voor Surinaamse kust..
- Enorme werkloosheid onder de jeugd en de vastgelopen arbeid…..
- Parmessar waarschuwt voor ‘sluiproute’ voor mennonieten; No…..
- WK 2026 Special – Engeland gefrustreerd door stug Ghana op …..
- Herta Celestine Lo-Asioe – Caprino..
- Derde helft WK 2026: Kroatië wint nipt van Panama en zet ko…..
- DSB boekt nettowinst van bijna SRD 790 miljoen over 2025..
- Rechter schorst uitvoering vonnis in zaak Baitali tegen Sta…..